Doradztwo i wdrożenia

Projekty wdrożeniowe i doradcze mają na celu dostarczenie klientowi , oprócz know-how w formie szkoleń, także trwałych rozwiązań jakościowych, organizacyjnych, edukacyjnych oraz mechanizmów ich funkcjonowania. Projekty te dotyczą takich aspektów funkcjonowania firm, jak:

  • Tworzenie standardów i procedur dotyczących: komunikacji zarządzania, zarządzania konfliktem, jakości obsługi (klienta zewnętrznego i wewnętrznego), sprzedaży, windykacji
  • Tworzenia systemu coachingu wewnętrznego
  • Tworzenia systemów rekrutacyjnych dla działów sprzedaży
  • Profilowania stanowisk w działach handlowych i trenerskich
  • Opracowywanie systemów motywacyjnych
  • Opracowywanie systemów pracy wspierających realizację stawianych celów w działach sprzedaży
  • Przygotowywanie i przeprowadzanie projektów Assesment Center i Development Center
W zakres projektów wdrożeniowych wchodzą takie czynności, jak:
  • Ich celem jest zdiagnozowanie potrzeb rozwojowych oraz ocena bieżącej sytuacji organizacji pod kątem celu projektu.Ten etap kończy się raportem, który opisuje przebieg diagnozy oraz zawiera wnioski (opis stanu „0”, będącego punktem wyjścia do dalszej pracy) i rekomendacje działań do podjęcia.W diagnozach wykorzystuje się następujące metody badawcze:

    • Ankiety o formule otwartej i zamkniętej
    • Wywiady swobodne i kwestionariuszowe
    • Obserwacja bezpośrednia jawna i niejawna
    • Badania Mistery Shopping
    • Analiza nagrań, analiza dokumentów
  • Standardy i procedury są najczęściej wypracowywane w zespole roboczym, w którego skład wchodzą pracownicy zleceniodawcy oraz konsultanci zewnętrzni. Takie połączenie specjalistycznego know-how z doświadczeniem i znajomością specyfiki firmy daje najlepsze rezultaty. 

  • System monitorowania standardów oraz badania efektywności jest również wypracowywany w mieszanym zespole roboczym. Jego prace polegają na dostosowaniu sprawdzonych metod monitoringu i badania efektywności do realiów firmy zleceniodawcy.

  • Szkolenia w projektach wdrożeniowych mogą być prowadzone dla bezpośrednich odbiorców zmian, czyli całej kadry, której zmiana dotyczy. Mają one wtedy na celu przygotowanie pracowników do zmiany, nauczenie ich nowych standardów i procedur oraz korzystania z nowych narzędzi. W ramach szkoleń może być również (lub alternatywnie) przygotowana grupa pracowników, która zostanie „liderami zmiany” i do jej zadań będzie należało przeszkolenie kolejnych osób.

  • W ramach projektów wdrożeniowych tworzymy również, lub wypracowujemy, wspólnie z pracownikami firmy, wzory dokumentacji projektu (raportów, pism) oraz narzędzia wdrożeniowe (karty coachingowe, karty rozwojowe, karty oceny, opis procedur wdrożeniowych, wzory raportów, dokumentów).Tworzymy również materiały edukacyjne, wspierajace projekt , takie jak:

    • Filmy instruktażowe
    • Filmy edukacyjne
    • Podręczniki standardów i procedur
    • Skrypty szkoleniowe
    • Konspekty