Z wielu najnowszych badań i obserwacji wynika, że długoterminowe zaangażowanie pracowników i, w rezultacie, zwiększoną efektywność pracy (rozumianą jako osiąganie celów i zadań jak najmniejszym kosztem) można zdecydowanie zwiększyć umiejętnie zarządzając energią indywidualną i energią organizacji. Można to osiągnąć tworząc pracownikom warunki do zaspakajania trzech obszarów potrzeb: fizycznych, intelektualnych, emocjonalnych (w tym dotyczących realizacji kluczowych wartości). Równie ważnym kierunkiem działania jest edukowanie pracowników i menedżerów, jak dbać o właściwy bilans energetyczny i jak zwiększać swoją efektywność poprzez wpływanie na te sfery funkcjonowania człowieka i organizacji. Kompleksowe rozwiązania w tym zakresie nazywamy tworzeniem kultury DOBROSTANU w organizacji prowadzącej do wzrostu EFEKTYWNOŚCI.Wdrożenie programu kultury DOBROSTANU w organizacji przynosi wymierne rezultaty w następujących obszarach:
-
- zwiększenie zaangażowania i poprawa wydajności pracy (wyższe HCROI) i innych wybranych KPI
- wzrost innowacyjności przedsiębiorstwa
- zmniejszenie liczby błędów i wypadków przy pracy
- zmniejszenie absencji pracowników
- zmniejszenie rotacji kadr i większa retencja
-
- poprawa ogólnego wizerunku firmy na rynku zarówno w kategorii Employer Branding jak i Corporate Social Responsibility,
- polepszenie wyników oceny firmy (w badaniu satysfakcji pracownika i klimatu organizacyjnego)
-
- poprawa osobistego dobrostanu osób zatrudnionych
- poprawa atmosfery pracy
- podniesienie motywacji i lojalności
- wzrost samodzielności i odpowiedzialności
- wzrost kreatywności pracowników
-
SZKOLENIE WPROWADZAJĄCE do tematyki DOBROSTANU (Od czego zależy nasze pełne zaangażowanie oraz nasza efektywność?)
-
DOBROSTAN FIZYCZNY (Jak dbać o zdrowie i korzystny bilans energetyczny?)
Cel: Zwiększanie świadomości wagi dbania o własną fizyczność, będącą ważnym elementem wpływającym na energię życiową i efektywność oraz dostarczenie pracownikom praktycznych rozwiązań dostosowanych do ich możliwości. -
(Jak rozwijać swoją inteligencję emocjonalną?)
Cel: zwiększenie własnej efektywności i dobrostanu dzięki zużywaniu mniejszej ilości energii na wikłanie się w trudne sytuacje międzyludzkie oraz na nieadekwatne i niekorzystne reagowanie na własne emocje.
-
DOBROSTAN INTELEKTUALNY (Jak efektywnie organizować sobie pracę i zwiększać zdolność koncentracji?).
Cel: Stwarzać optymalne warunki sprzyjające uważności i koncentracji na zadaniach. Umiejętności te związane są nie tylko z planowaniem czasu i zadań, ale, przede wszystkim z eliminowaniem, dominującej w większości organizacji „złej wielozadaniowości”. -
LEADERSHIP DOBROSTANU (Jak zarządzać pracownikami w kulturze DOBROSTANU?).
Cel: Dostarczenie menedżerom narzędzi zarządzania wspierających budowanie i utrzymywanie kultury dobrostanu.
Moduł edukacyjno – szkoleniowy związany jest z budowaniem świadomości DOBROSTANU oraz jego wpływu na EFEKTYWNOŚĆ w organizacji. Jest bazą do wdrożenia kultury organizacyjnej opartej na DOBROSTANIE.
-
CZAS DOBROSTANU: optymalizacja organizacji i czasu pracy poprzez uelastycznienie korzystania m.in. z dostępnych rozwiązań prawnych oraz uprawnienie pracowników do odpowiedzialnego gospodarowania czasem w pracy (m. in.: wdrożenie rytmów okołodobowych, redukcja rozpraszaczy, korzystanie z miejsc na szybką regenerację, wprowadzenie efektywnych rytuałów i standardów). Wyposażenie przełożonych w wiedzę i narzędzia zarządzania organizacją i czasem pracy z wykorzystaniem czynników zwiększających dobrostan.
-
PREMIOWANIE W DOBROSTANIE: nowatorskie rozwiązania w sferze systemów motywacyjnych opartych na promowaniu zrównoważonego funkcjonowania przekładającego się na wydajność, jakość pracy i motywację do osiągania celów.
-
BENEFITY W DOBROSTANIE: optymalizacja istniejącego systemu przywilejów i/lub zaprojektowanie i wdrożenie programu benefitów mających największy wpływ na zaangażowanie, lojalność i prestiż organizacji (Employer Branding), czyli ROI z benefitów.
-
WIEK I RÓŻNORODNOŚĆ W DOBROSTANIE: rozwiązania uwzględniające strukturę wieku i różnorodności w organizacji oraz ich zastosowanie w odpowiedzi na wyzwania i trendy demograficzne.
-
RELACJE W DOBROSTANIE: rozwiązania wzmacniające poczucie więzi społecznych w organizacji; programy wspierające społeczną odpowiedzialność firmy (CSR) i pracownika.
Moduł HR i CSR zakłada wprowadzenie systemowych zmian do organizacji, które w ostateczności wykreują i ustanowią nową kulturę DOBROSTANU w organizacji, będącą siłą sprawczą zwiększenia EFEKTYWNOŚCI.