Szkolenia

Prowadzimy warsztaty szkoleniowe i działania wdrożeniowe w następujących obszarach: obsługa klienta, sprzedaż, negocjacje handlowe, windykacja, zarządzanie, umiejętności trenerskie, rozwój osobisty, komunikacja i rozwiązywanie konfliktów. Realizujemy tylko projekty zamknięte, dedykowane konkretnym organizacjom. Takie projekty dają możliwość poszukania rozwiązań szkoleniowych lub szkoleniowo-wdrożeniowych opartych o specyfikę, konkretne problemy firmy, jej cele i potrzeby szkoleniowe.:

Tematyka szkoleń:
  • Bazując na wieloletnich własnych doświadczeniach szkoleniowych (od 1997 roku) oraz bogatym doświadczeniu w szkoleniu trenerów (projekty zamknięte dla działów trenerskich, roczne-kompleksowe szkoły trenerów biznesu, studia podyplomowe), którego efektem jest przeszkolenie ponad stu pięćdziesięciu trenerów, zajmujmy się kompleksowym przygotowaniem trenerów do zawodu. Może ono mieć formę:

    • szkół, na które składa się cykl sesji tematycznych, z których każda jest poświęcona innemu aspektowi pracy trenera.
    • szkoleń przygotowujących do poprowadzenia konkretnego projektu szkoleniowego
    • indywidualnego mentoringu trenerskiego, na który składają się sesje coachingowe, indywidualna superwizja trenerska oraz inne formy edukacji.
  • W szkoleniach z obsługi klienta bazujemy zarówno na własnych doświadczeniach biznesowych, jak też na doświadczeniach wyniesionych z  projektów szkoleniowych i wdrożeniowych z tego zakresu realizowanych dla firm z branży telekomunikacyjnej, finansowej, handlu i usług.Wszystkie nauczane standardy i umiejętności opierają się na filozofii budowania długofalowych relacji z klientem, wzbudzaniem jego lojalności oraz kreowania pozytywnego wizerunku usługodawcy. Zajmujemy się następującymi aspektami obsługi.

    • Standardy jakości obsługi klienta

    Warsztaty dotyczą typowych sytuacji związanych z bieżącą obsługą klienta (front i back office). Skupiają się na sprawnym i profesjonalnym działaniu, które zapobiega reklamacjom i innym trudnym sytuacjom, a także powracaniem tych samych spraw do ponownej obsługi.

    • Proaktywna obsługa klienta

    Warsztaty skupiają się na handlowych aspektach obsługi. Dotyczą tych firm, w których funkcjonuje stacjonarna sprzedaż produktów i usług (sklepy, punkty, agencje, salony). Pokazują jak aktywnie sprzedawać klientom dodatkowe lub alternatywne produkty w oparciu o ich potrzeby i kryteria decyzyjne, radzić sobie z obiekcjami, budować indywidualną relację.

    • Obsługa klienta w trudnych sytuacjach

    Warsztaty skupiają się głównie na tych sytuacjach, którym towarzyszą trudne emocje, zarówno po stronie klientów, jak też pracowników. Pokazują jak radzić sobie w tych sytuacjach z użyciem różnych umiejętności komunikacyjnych i asertywnych, tak, żeby nie doprowadzać do konfrontacji oraz eskalacji problemu oraz zwiększać szansę na znajdowanie konstruktywnych rozwiązań.

    • Obsługa klienta przez telefon

    Warsztaty mogą skupiać się na różnorodnych umiejętnościach z zakresu obsługi (jak wyżej). Ich trzonem jest jednak uwzględnienie specyfiki kontaktów telefonicznych, wraz z ich atutami i ograniczeniami.

  • W tych projektach wykorzystujmy doświadczenia z przeprowadzonych mediacji i negocjacji w różnych organizacjach. Nasze propozycje komunikacji, mediacji czy negocjacji bazują na modelu wygrany-wygrany, pozwalającym na osiąganie takich efektów, które dają możliwość dalszej, dobrej kooperacji a nie pojedynczego sukcesu odniesionego czyimś kosztem. W szkoleniach tych wykorzystujmy wiedzę z zakresu psychologii społecznej, psychologii komunikacji, w tym nauki o asertywności.

    • Komunikacja interpersonalna

    Warsztaty dotyczą tych aspektów komunikacji, które pozwalają na szybkie i dobre porozumienie i zapobiegają powstawaniu projekcji, pretensji i negatywnych nastawień. Pozwalają także na unikanie poważniejszych konfliktów.

    • Warsztat asertywności

    Szkolenie skupiające się na dwóch aspektach zagadnienia: kształtowaniu postawy asertywnej oraz nabywaniu i rozwijaniu umiejętności asertywnego reagowania w różnych sytuacjach zawodowych i życiowych.

    • Rozwiązywanie konfliktów w drodze negocjacji

    Projekty mogą mieć formę warsztatu negocjacyjnego, pokazującego różne style negocjacji i ich skutki oraz pozwalającego przetrenować najważniejsze narzędzia negocjacyjne w duchu szkoły harwardzkiej. Mogą też mieć formę realnych negocjacji pomiędzy skonfliktowanymi grupami interesów, które zostaną wcześniej do tego procesu przygotowane.

  • Projekty skupiają się na najważniejszych aspektach aktywnej sprzedaży. Od przygotowania się do wizyty handlowej, po zamykanie sprzedaży i wykonywanie działań posprzedażowych (rozmowy relacyjne). W zależności od wymagań i specyfiki pracy zleceniodawcy, mogą się one skupiać na różnorodnych aspektach procesu sprzedaży: od nauczenia podstawowych umiejętności dotyczących każdego etapu procesu sprzedażowego aż po zaawansowane umiejętności negocjacyjne dla sektora B2B.

  • Warsztaty skupiają się głównie na psychologicznych aspektach windykacji. Ich głównym celem jest nauczenie jak w różnych sytuacjach skutecznie odzyskiwać swoje należności jak najmniejszym kosztem. Pisząc koszt, mamy na myśli minimalizowanie ryzyka utraty klienta (w przypadku firm handlowych i usługowych), oszczędność czasu, energii oraz środków finansowych. Szkolenia skupiają się na sprawdzonych metodach prowadzenia rozmów windykacyjnych: psychologicznych narzędziach zwiększających szanse na skłonienie dłużnika do polubownej zapłaty, sposobach radzenia sobie z wymówkami i grami psychologicznymi dłużników, sposobami negocjowania warunków spłaty. W projektach windykacyjnych opieramy się na osobistym doświadczeniu w prowadzeniu firmy windykacyjnej.

  • Szkolenia z tego obszaru skupiają się głównie na psychologicznych aspektach zarządzania, wykorzystując wiedzę z zakresu zarządzania oraz narzędzia psychologii praktycznej. Ich celem jest dostarczenie menedżerom takich umiejętności, które pozwalają im tworzyć efektywny zespół, oceniać pracę zespołu w sposób zobiektywizowany i wpływający na motywację do rozwoju, budować autorytet u podwładnych, kreować odpowiedzialne postawy oraz radzić sobie, w elastyczny sposób, zapewniający utrzymanie motywacji zespołu oraz realizację zadań, z różnorodnymi sytuacjami na styku przełożony- podwładny lub przełożony- zespół. Warsztaty skupiają się na kilku obszarach tematycznych:

    • Rekrutacja

    Zajęcia pozwalające na przejście całego procesu tworzenia i realizacji procedur rekrutacyjnych: od tworzenia profili kandydatów adekwatnych do oferowanych ról i zadań, przez dobór metod weryfikacji kandydatów, po trening prowadzenia spotkań rekrutacyjnych.

    • Oceny pracownicze

    Warsztat skupia się na tworzeniu efektywnych systemów ocen pracowniczych oraz prowadzeniu skutecznych rozmów oceniających. Skuteczność i efektywność wiąże się tutaj przede wszystkim z przejrzystością i obiektywizmem systemu. Tak, żeby ograniczać wszelkie kontrowersje i nieporozumienia z nim związane oraz budować motywację do rozwoju.

    • Psychologiczne aspekty zarządzania

    Warsztaty skupiają się na tych aspektach zarządzania, które wiążą się z: wyznaczaniem celów i zasad współpracy, motywowaniem podwładnych, monitorowaniem ich pracy, egzekwowaniem zadań, wyborem najbardziej adekwatnego stylu zarządzania do zadań i sytuacji, delegowaniem i podejmowaniem decyzji, rozumieniem psychologicznych zjawisk leżących u podstaw zachowań zespołu.

    • Wspieranie podwładnych w rozwoju

    W zakres szkolenia wchodzą takie obszary zarządzania, które wiążą się ze wspierającą rolą menedżera: wdrażaniem w obowiązki, transferem wiedzy i umiejętności, bodźcowaniem do rozwoju, wsparciem w rozwiązywaniu problemów, tworzeniem planów rozwojowych. Przekazuje ono między innymi takie narzędzia jak: informacja zwrotna, mentoring oraz coaching w zarządzaniu.

    • Menedżer świadomy siebie

    Warsztat uczy rozwijania osobistych kompetencji w roli menedżera, takich jak: samoświadomość (świadomość własnych motywów, emocji, potrzeb, rzeczywistych wartości, przekonań, atutów i ograniczeń), samokontrola (kontrolowanie emocji, podejmowanie decyzji, przystosowanie do zmian), świadomość społeczna (empatia, świadomość procesów grupowych), umiejętności społeczne (budowanie relacji, wywieranie wpływu, współpraca, przywództwo). Rozwój tych kompetencji pomaga lepiej zrozumieć postawy i reakcje menedżera i podwładnych, a w konsekwencji, pozwala świadomie dobierać, w zarządzaniu, najbardziej adekwatne rozwiązania do różnych sytuacji.

  • Szkolenia z zakresu rozwoju osobistego mają na celu rozwijanie uniwersalnych umiejętności, zwiększających efektywność i komfort funkcjonowania na różnych polach aktywności (rodzinnej, zawodowej, społecznej). Skupiają się na sprawdzonych metodach, pozwalających skuteczniej radzić sobie z wyzwaniami dzisiejszego świata, z zadbaniem o dobry bilans energetyczny i emocjonalny. Przykładowe tematy:

    • Radzenie sobie ze stresem

    Warsztat skupia się na różnych aspektach radzenia sobie ze stresem: od technik pozwalających na doraźnie zredukować stres w konkretnych sytuacjach po wskazówki pozwalające na kompleksowe przeformułowanie swojego funkcjonowania i zadbanie o balans energetyczny w celu zwiększenia odporności na sytuacje stresogenne.

    • Efektywność osobista

    Warsztat skupiający się rozwoju umiejętności skutecznej realizacji zadań i celów poprzez optymalne wykorzystania własnych zasobów, opanowanie metod zarządzania sobą w czasie oraz sposobów radzenia sobie ze zmianami.

    • Skuteczna komunikacja

    Warsztat pozwalający na optymalizację komunikacji z otoczeniem. Jego celem jest pomoc w uświadomieniu sobie i zredukowaniu tendencji do destrukcyjnych lub nieczytelnych komunikatów oraz praca nad rozwojem umiejętności świadomej i konstruktywnej komunikacji. W warsztacie wykorzystywane są elementy analizy transakcyjnej i nauki o asertywności.

    • Psychoedukacja

    Warsztat pozwalający na zwiększenie wiedzy o sobie i bardziej świadome, efektywne oraz obarczone mniejszymi kosztami, wykonywanie pełnionych ról. Daje uczestnikom możliwość lepszego poznania siebie (reakcji, emocji, przekonań, potrzeb) i skuteczniejszego działania w sferze osobistej i zawodowej.

  • Oprócz szkoleń grupowych zajmujmy się również pracą superwizyjną oraz prowadzeniem indywidualnych sesji coachingowych dla menedżerów, trenerów, handlowców, windykatorów, pracowników obsługi klienta.

    • Coaching narzędziowy

    Ta forma coachingu skupia się na rozwoju konkretnych umiejętności zawodowych. Często bazuje na wcześniejszej diagnozie funkcjonowania klienta w jego realiach pracy oraz precyzyjnej informacji zwrotnej ze strony coacha. Kończy się treningiem umiejętności oraz zadaniami wdrożeniowymi.

    • Coaching rozwojowy

    Zakres i forma pracy coachingowej różni się od zakresu i formy pracy w coachingu narzędziowym. W tym przypadku pełną odpowiedzialność za wybór obszarów do pracy i wdrożenie zmian ponosi klient. Rolą coacha jest tworzenie warunków do tego, żeby klient, w oparciu o swój potencjał, wypracowywał nowe sposoby funkcjonowania, korzystniejsze i dające większą satysfakcję.