Szkolenia

Prowadzimy warsztaty szkoleniowe i dzia┼éania wdro┼╝eniowe w nast─Öpuj─ůcych obszarach: obs┼éuga klienta, sprzeda┼╝, negocjacje handlowe, windykacja, zarz─ůdzanie, umiej─Ötno┼Ťci trenerskie, rozw├│j osobisty, komunikacja i rozwi─ůzywanie konflikt├│w.┬áRealizujemy tylko┬áprojekty zamkni─Öte, dedykowane konkretnym organizacjom. Takie projekty daj─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç poszukania rozwi─ůza┼ä szkoleniowych lub szkoleniowo-wdro┼╝eniowych opartych o specyfik─Ö, konkretne problemy firmy, jej cele i potrzeby szkoleniowe.:

Tematyka szkoleń:
  • Bazuj─ůc na wieloletnich w┼éasnych do┼Ťwiadczeniach szkoleniowych (od 1997 roku) oraz bogatym do┼Ťwiadczeniu w szkoleniu trener├│w (projekty zamkni─Öte dla dzia┼é├│w trenerskich, roczne-kompleksowe szko┼éy trener├│w biznesu, studia podyplomowe), kt├│rego efektem jest przeszkolenie ponad stu pi─Ö─çdziesi─Öciu trener├│w, zajmujmy si─Ö kompleksowym przygotowaniem trener├│w do zawodu.┬áMo┼╝e ono mie─ç form─Ö:

    • szk├│┼é, na kt├│re sk┼éada si─Ö cykl sesji tematycznych, z kt├│rych ka┼╝da jest po┼Ťwi─Öcona innemu aspektowi pracy trenera.
    • szkole┼ä przygotowuj─ůcych do poprowadzenia konkretnego projektu szkoleniowego
    • indywidualnego mentoringu trenerskiego, na kt├│ry sk┼éadaj─ů si─Ö sesje coachingowe, indywidualna superwizja trenerska oraz inne formy edukacji.
  • W szkoleniach z obs┼éugi klienta bazujemy zar├│wno na w┼éasnych do┼Ťwiadczeniach biznesowych, jak te┼╝ na do┼Ťwiadczeniach wyniesionych z┬á projekt├│w szkoleniowych i wdro┼╝eniowych z tego zakresu realizowanych dla firm z bran┼╝y telekomunikacyjnej, finansowej, handlu i us┼éug.Wszystkie nauczane standardy i umiej─Ötno┼Ťci opieraj─ů si─Ö na filozofii budowania d┼éugofalowych relacji z klientem, wzbudzaniem jego lojalno┼Ťci oraz kreowania pozytywnego wizerunku us┼éugodawcy.┬áZajmujemy si─Ö nast─Öpuj─ůcymi aspektami obs┼éugi.

    • Standardy jako┼Ťci obs┼éugi klienta

    Warsztaty dotycz─ů typowych sytuacji zwi─ůzanych z bie┼╝─ůc─ů obs┼éug─ů klienta (front i back office). Skupiaj─ů si─Ö na sprawnym i profesjonalnym dzia┼éaniu, kt├│re zapobiega reklamacjom i innym trudnym sytuacjom, a tak┼╝e powracaniem tych samych spraw do ponownej obs┼éugi.

    • Proaktywna obs┼éuga klienta

    Warsztaty skupiaj─ů si─Ö na handlowych aspektach obs┼éugi. Dotycz─ů tych firm, w kt├│rych funkcjonuje stacjonarna sprzeda┼╝ produkt├│w i us┼éug (sklepy, punkty, agencje, salony). Pokazuj─ů jak aktywnie sprzedawa─ç klientom dodatkowe lub alternatywne produkty w oparciu o ich potrzeby i kryteria decyzyjne, radzi─ç sobie z obiekcjami, budowa─ç indywidualn─ů relacj─Ö.

    • Obs┼éuga klienta w trudnych sytuacjach

    Warsztaty skupiaj─ů si─Ö g┼é├│wnie na tych sytuacjach, kt├│rym towarzysz─ů trudne emocje, zar├│wno po stronie klient├│w, jak te┼╝ pracownik├│w. Pokazuj─ů jak radzi─ç sobie w tych sytuacjach z u┼╝yciem r├│┼╝nych umiej─Ötno┼Ťci komunikacyjnych i asertywnych, tak, ┼╝eby nie doprowadza─ç do konfrontacji oraz eskalacji problemu oraz zwi─Öksza─ç szans─Ö na znajdowanie konstruktywnych rozwi─ůza┼ä.

    • Obs┼éuga klienta przez telefon

    Warsztaty mog─ů skupia─ç si─Ö na r├│┼╝norodnych umiej─Ötno┼Ťciach z zakresu obs┼éugi (jak wy┼╝ej). Ich trzonem jest jednak uwzgl─Ödnienie specyfiki kontakt├│w telefonicznych, wraz z ich atutami i ograniczeniami.

  • W tych projektach wykorzystujmy do┼Ťwiadczenia z przeprowadzonych mediacji i negocjacji w r├│┼╝nych organizacjach. Nasze propozycje komunikacji, mediacji czy negocjacji bazuj─ů na modelu wygrany-wygrany, pozwalaj─ůcym na osi─ůganie takich efekt├│w, kt├│re daj─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç dalszej, dobrej kooperacji a nie pojedynczego sukcesu odniesionego czyim┼Ť kosztem. W szkoleniach tych wykorzystujmy wiedz─Ö z zakresu psychologii spo┼éecznej, psychologii komunikacji, w tym nauki o asertywno┼Ťci.

    • Komunikacja interpersonalna

    Warsztaty dotycz─ů tych aspekt├│w komunikacji, kt├│re pozwalaj─ů na szybkie i dobre porozumienie i zapobiegaj─ů powstawaniu projekcji, pretensji i negatywnych nastawie┼ä. Pozwalaj─ů tak┼╝e na unikanie powa┼╝niejszych konflikt├│w.

    • Warsztat asertywno┼Ťci

    Szkolenie skupiaj─ůce si─Ö na dw├│ch aspektach zagadnienia: kszta┼étowaniu postawy asertywnej oraz nabywaniu i rozwijaniu umiej─Ötno┼Ťci asertywnego reagowania w r├│┼╝nych sytuacjach zawodowych i ┼╝yciowych.

    • Rozwi─ůzywanie konflikt├│w w drodze negocjacji

    Projekty mog─ů mie─ç form─Ö warsztatu negocjacyjnego, pokazuj─ůcego r├│┼╝ne style negocjacji i ich skutki oraz pozwalaj─ůcego przetrenowa─ç najwa┼╝niejsze narz─Ödzia negocjacyjne w duchu szko┼éy harwardzkiej. Mog─ů te┼╝ mie─ç form─Ö realnych negocjacji pomi─Ödzy skonfliktowanymi grupami interes├│w, kt├│re zostan─ů wcze┼Ťniej do tego procesu przygotowane.

  • Projekty skupiaj─ů si─Ö na najwa┼╝niejszych aspektach aktywnej sprzeda┼╝y. Od przygotowania si─Ö do wizyty handlowej, po zamykanie sprzeda┼╝y i wykonywanie dzia┼éa┼ä posprzeda┼╝owych (rozmowy relacyjne). W zale┼╝no┼Ťci od wymaga┼ä i specyfiki pracy zleceniodawcy, mog─ů si─Ö one skupia─ç na r├│┼╝norodnych aspektach procesu sprzeda┼╝y: od nauczenia podstawowych umiej─Ötno┼Ťci dotycz─ůcych ka┼╝dego etapu procesu sprzeda┼╝owego a┼╝ po zaawansowane umiej─Ötno┼Ťci negocjacyjne dla sektora B2B.

  • Warsztaty skupiaj─ů si─Ö g┼é├│wnie na psychologicznych aspektach windykacji. Ich g┼é├│wnym celem jest nauczenie jak w r├│┼╝nych sytuacjach skutecznie odzyskiwa─ç swoje nale┼╝no┼Ťci jak najmniejszym kosztem. Pisz─ůc koszt, mamy na my┼Ťli minimalizowanie ryzyka utraty klienta (w przypadku firm handlowych i us┼éugowych), oszcz─Ödno┼Ť─ç czasu, energii oraz ┼Ťrodk├│w finansowych. Szkolenia skupiaj─ů si─Ö na sprawdzonych metodach prowadzenia rozm├│w windykacyjnych: psychologicznych narz─Ödziach zwi─Ökszaj─ůcych szanse na sk┼éonienie d┼éu┼╝nika do polubownej zap┼éaty, sposobach radzenia sobie z wym├│wkami i grami psychologicznymi d┼éu┼╝nik├│w, sposobami negocjowania warunk├│w sp┼éaty.┬áW projektach windykacyjnych opieramy si─Ö na osobistym do┼Ťwiadczeniu w prowadzeniu firmy windykacyjnej.

  • Szkolenia z tego obszaru skupiaj─ů si─Ö g┼é├│wnie na psychologicznych aspektach zarz─ůdzania, wykorzystuj─ůc wiedz─Ö z zakresu zarz─ůdzania oraz narz─Ödzia psychologii praktycznej. Ich celem jest dostarczenie mened┼╝erom takich umiej─Ötno┼Ťci, kt├│re pozwalaj─ů im tworzy─ç efektywny zesp├│┼é, ocenia─ç prac─Ö zespo┼éu w spos├│b zobiektywizowany i wp┼éywaj─ůcy na motywacj─Ö do rozwoju, budowa─ç autorytet u podw┼éadnych, kreowa─ç odpowiedzialne postawy oraz radzi─ç sobie, w elastyczny spos├│b, zapewniaj─ůcy utrzymanie motywacji zespo┼éu oraz realizacj─Ö zada┼ä, z r├│┼╝norodnymi sytuacjami na styku prze┼éo┼╝ony- podw┼éadny lub prze┼éo┼╝ony- zesp├│┼é. Warsztaty skupiaj─ů si─Ö na kilku obszarach tematycznych:

    • Rekrutacja

    Zaj─Öcia pozwalaj─ůce na przej┼Ťcie ca┼éego procesu tworzenia i realizacji procedur rekrutacyjnych: od tworzenia profili kandydat├│w adekwatnych do oferowanych r├│l i zada┼ä, przez dob├│r metod weryfikacji kandydat├│w, po trening prowadzenia spotka┼ä rekrutacyjnych.

    • Oceny pracownicze

    Warsztat skupia si─Ö na tworzeniu efektywnych system├│w ocen pracowniczych oraz prowadzeniu skutecznych rozm├│w oceniaj─ůcych. Skuteczno┼Ť─ç i efektywno┼Ť─ç wi─ů┼╝e si─Ö tutaj przede wszystkim z przejrzysto┼Ťci─ů i obiektywizmem systemu. Tak, ┼╝eby ogranicza─ç wszelkie kontrowersje i nieporozumienia z nim zwi─ůzane oraz budowa─ç motywacj─Ö do rozwoju.

    • Psychologiczne aspekty zarz─ůdzania

    Warsztaty skupiaj─ů si─Ö na tych aspektach zarz─ůdzania, kt├│re wi─ů┼╝─ů si─Ö z: wyznaczaniem cel├│w i zasad wsp├│┼épracy, motywowaniem podw┼éadnych, monitorowaniem ich pracy, egzekwowaniem zada┼ä, wyborem najbardziej adekwatnego stylu zarz─ůdzania do zada┼ä i sytuacji, delegowaniem i podejmowaniem decyzji, rozumieniem psychologicznych zjawisk le┼╝─ůcych u podstaw zachowa┼ä zespo┼éu.

    • Wspieranie podw┼éadnych w rozwoju

    W zakres szkolenia wchodz─ů takie obszary zarz─ůdzania, kt├│re wi─ů┼╝─ů si─Ö ze wspieraj─ůc─ů rol─ů mened┼╝era: wdra┼╝aniem w obowi─ůzki, transferem wiedzy i umiej─Ötno┼Ťci, bod┼║cowaniem do rozwoju, wsparciem w rozwi─ůzywaniu problem├│w, tworzeniem plan├│w rozwojowych. Przekazuje ono mi─Ödzy innymi takie narz─Ödzia jak: informacja zwrotna, mentoring oraz coaching w zarz─ůdzaniu.

    • Mened┼╝er ┼Ťwiadomy siebie

    Warsztat uczy rozwijania osobistych kompetencji w roli mened┼╝era, takich jak: samo┼Ťwiadomo┼Ť─ç (┼Ťwiadomo┼Ť─ç w┼éasnych motyw├│w, emocji, potrzeb, rzeczywistych warto┼Ťci, przekona┼ä, atut├│w i ogranicze┼ä), samokontrola (kontrolowanie emocji, podejmowanie decyzji, przystosowanie do zmian), ┼Ťwiadomo┼Ť─ç spo┼éeczna (empatia, ┼Ťwiadomo┼Ť─ç proces├│w grupowych), umiej─Ötno┼Ťci spo┼éeczne (budowanie relacji, wywieranie wp┼éywu, wsp├│┼épraca, przyw├│dztwo). Rozw├│j tych kompetencji pomaga lepiej zrozumie─ç postawy i reakcje mened┼╝era i podw┼éadnych, a w konsekwencji, pozwala ┼Ťwiadomie dobiera─ç, w zarz─ůdzaniu, najbardziej adekwatne rozwi─ůzania do r├│┼╝nych sytuacji.

  • Szkolenia z zakresu rozwoju osobistego maj─ů na celu rozwijanie uniwersalnych umiej─Ötno┼Ťci, zwi─Ökszaj─ůcych efektywno┼Ť─ç i komfort funkcjonowania na r├│┼╝nych polach aktywno┼Ťci (rodzinnej, zawodowej, spo┼éecznej). Skupiaj─ů si─Ö na sprawdzonych metodach, pozwalaj─ůcych skuteczniej radzi─ç sobie z wyzwaniami dzisiejszego ┼Ťwiata, z zadbaniem o dobry bilans energetyczny i emocjonalny.┬áPrzyk┼éadowe tematy:

    • Radzenie sobie ze stresem

    Warsztat skupia si─Ö na r├│┼╝nych aspektach radzenia sobie ze stresem: od technik pozwalaj─ůcych na dora┼║nie zredukowa─ç stres w konkretnych sytuacjach po wskaz├│wki pozwalaj─ůce na kompleksowe przeformu┼éowanie swojego funkcjonowania i zadbanie o balans energetyczny w celu zwi─Ökszenia odporno┼Ťci na sytuacje stresogenne.

    • Efektywno┼Ť─ç osobista

    Warsztat skupiaj─ůcy si─Ö rozwoju umiej─Ötno┼Ťci skutecznej realizacji zada┼ä i cel├│w poprzez optymalne wykorzystania w┼éasnych zasob├│w, opanowanie metod zarz─ůdzania sob─ů w czasie oraz sposob├│w radzenia sobie ze zmianami.

    • Skuteczna komunikacja

    Warsztat pozwalaj─ůcy na optymalizacj─Ö komunikacji z otoczeniem. Jego celem jest pomoc w u┼Ťwiadomieniu sobie i zredukowaniu tendencji do destrukcyjnych lub nieczytelnych komunikat├│w oraz praca nad rozwojem umiej─Ötno┼Ťci ┼Ťwiadomej i konstruktywnej komunikacji. W warsztacie wykorzystywane s─ů elementy analizy transakcyjnej i nauki o asertywno┼Ťci.

    • Psychoedukacja

    Warsztat pozwalaj─ůcy na zwi─Ökszenie wiedzy o sobie i bardziej ┼Ťwiadome, efektywne oraz obarczone mniejszymi kosztami, wykonywanie pe┼énionych r├│l. Daje uczestnikom mo┼╝liwo┼Ť─ç lepszego poznania siebie (reakcji, emocji, przekona┼ä, potrzeb) i skuteczniejszego dzia┼éania w sferze osobistej i zawodowej.

  • Opr├│cz szkole┼ä grupowych zajmujmy si─Ö r├│wnie┼╝ prac─ů superwizyjn─ů oraz prowadzeniem indywidualnych sesji coachingowych dla mened┼╝er├│w, trener├│w, handlowc├│w, windykator├│w, pracownik├│w obs┼éugi klienta.

    • Coaching narz─Ödziowy

    Ta forma coachingu skupia si─Ö na rozwoju konkretnych umiej─Ötno┼Ťci zawodowych. Cz─Östo bazuje na wcze┼Ťniejszej diagnozie funkcjonowania klienta w jego realiach pracy oraz precyzyjnej informacji zwrotnej ze strony coacha. Ko┼äczy si─Ö treningiem umiej─Ötno┼Ťci oraz zadaniami wdro┼╝eniowymi.

    • Coaching rozwojowy

    Zakres i forma pracy coachingowej r├│┼╝ni si─Ö od zakresu i formy pracy w coachingu narz─Ödziowym. W tym przypadku pe┼én─ů odpowiedzialno┼Ť─ç za wyb├│r obszar├│w do pracy i wdro┼╝enie zmian ponosi klient. Rol─ů coacha jest tworzenie warunk├│w do tego, ┼╝eby klient, w oparciu o sw├│j potencja┼é, wypracowywa┼é nowe sposoby funkcjonowania, korzystniejsze i daj─ůce wi─Öksz─ů satysfakcj─Ö.